Saturday, April 21, 2012

teaser Bab 17 jauh aku berlari


 sekadar teaser bab 17...

Jauh aku berlari..


 satu persatu anggota tubuh badan si kecil kuperhatikan penuh minat. apa yang aku nampak, mukanya hampir seratus peratus mewarisi abahnya. aku hanya menurunkan genetikku pada bahagian bibirnya. bentuk bibirnya mengikut kombinasi bibirku dan bibir Zainal disitu. telinganya yang tirus menjunam kebawah dan meruncing keatas di copy and paste dari Zainal. keningnya yang cantik terbentuk tak padan dengan bayi lelaki nampak tajam dan seperti dicukur. alis matanya yang lentik dan panjang ternyata diwarisi dari sisi Zainal juga. apatah lagi matanya yang bersinar tajam sewaktu merenungku, juga bundar dan berwarna kebiruan dan sedikit kehijauan apabila dalam keadaan samar-samar benar-benar diwarisi daripada abahnya. cukuplah aku katakan anakku seperti kembaran Zainal yang diturunkan menerusi zuriatnya. alangkah besarnya kekuasaan tuhan semesta alam yang menciptakan dunia ini. moga aku dapat memelihara anakku, zuriatku, tempat tumpahnya seluruh kasih-sayangku ini dengan sebaik-baiknya. aku terlalu mengasihinya selepas yang wajib aku sayang. aku butuhkan cintaku dan kasihku ini bersambut oleh anak kecilku. dialah anakku yang kami sekeluarga sepakat memberi nama Syeikh Muhammad Husyair Razziq bin syeikh Muhammad Zainal Rasheed. nak tak nak, aku harus letakkan pangkal nama anakku dengan lambang keturunan bangsawan arab itu. bukti aku dulu pernah hidup bersama dengan seorang lelaki yang bertaraf jutawan. apa yang aku harapkan sekarang agar aku dapat membesarkan anakku dengan sepenuh kasih sayangku.

No comments: