Saturday, December 10, 2011

Jauh Aku Berlari 4

 aku tersedar dari lena apabila terasa ada sesuatu yang memerangkap dadaku. mata yang baru hendak terbuka, tertutup apabila merasakan hangatnya tangan yang melingkari pinggangku. kini aku sedar aku sedang berada dimana.
 
   "sayang abang dah bangun ke?... hrmm?"

  mendengar sahaja suara garau itu, aku cepat-cepat menyembunyikan wajah kedada Zainal yang terdedah. perasaan malu masih begitu menyelubungi diri apabila teringatkan kembali pada kemesraan suamiku lewat malam tadi. apakah Zainal tidak tidur semalaman dan setiap saat merenung padaku? oh malunya...

    "tak ada sebab sayang perlu rasa malu. malam tadi membuktikan sayang menjadi milik abang dan abang milik sayang seorang. terima kasih kerana menjaga kehormatan sayang untuk abang. I really appreciate it dear!" rambutku diselak oleh tangan kasarnya.

   "abang rasa puas sangat semalam..."

mendengarkan bisikan yang syahdu ditelingaku berserta dengan usapan lembut tangannya di leherku membuatkan dada berdegup kencang. aku belum bersedia mengulangi detik-detik kami semalam. terdengar pulak ketawa suka Zainal. aku terkaku. 

   "I love you so much sayang"

kembang hatiku mendengar ungkapan cintanya. pelukan pada tubuhku dipereratkan. meskipun terasa malu namun aku amat selesa dan aman berada dalam dakapannya. sungguh aku sudah sedikit demi sedikit belajar memaafkan lelaki ini dan sekaligus membuka hatiku untuk menyayanginya seperti yang disarankan mak tempoh hari. semalam, Zainal juga membisikkan kata-kata cinta yang sama berulangkali ditelingaku. tidak henti-henti dia menggodaku semalam sehingga akhirnya aku tewas dalam rangkulannya dan beberapa kali juga kami mengulanginya.

  "kenapa ni? masih malu dengan abang ke? hrm...? tell me dear!" pujuk Zainal dalam gelak tawanya yang mendamaikan pendengaran. serba sempurna lelaki ini. namun aku tetap diam. mulut terasa berat untuk bersuara. masih terasa janggal untuk bermain kata dengan suami sendiri.

  "kejap lagi kita solat sunat sama-sama  ye yang. abang nak mengabdikan diri abang pada yang maha Esa kerana menemukan abang dengan sayang. terima kasih sayang kerana sudi menerima diri abang yang telah banyak melukakan hati sayang selama ini...i'm so sorry for that!" Zainal mengucup dahiku. lama bibir panasnya mendarat disitu. tanpa sengaja tanganku perlahan-lahan membalas mendakap tubuh Zainal. terasa panas tubuhnya yang bersatu dengan tubuhku. aku tidak berapa suka Zainal membangkitkan hal itu semasa waktu-waktu penting sebegini. 

  "abang buat semua tu kerana bersebab. nanti abang ceritakan kat sayang ye... terima kasih kerana sudi menerima diri ini dan pandai...er...pandai...errr...abang malulah nak cakap" 

aku tertunggu-tunggu Zainal menyambung kata-katanya. seperti ada benda yang tergantung disitu. nampak ada kekurangan pada kosa kata yang digunakan. entah apa agaknya Zainal nak bagitahu.

   "abang malulah nak cakap sayang...kalau sayang nak tahu sayang memang pandai tu... er... pandai yang tu... ishh... malunya abang nak cakap!"  entah kenapa aku tersenyum dengan kekalutan Zainal. 

  "cakaplah wak! saya tak marahpun"

aku berkata perlahan. rasa kantuk lebih menguasai diri.

   ubun-ubunku hangat sekali lagi dan ini yang paling lama sehinggakan aku terbuai dengan kehangatan bibir suami sendiri.

  "you know sayang? isteri abang ni terlalu bijak menggoda hati abang ni yang tandus. I'm so in love with you safiya Kahar..." setelah menghabiskan kata-kata cintanya, Zainal melekapkan kedua belah tangannya ke kiri dan kanan pipiku kemudian perlahan-lahan Zainal mendongakkan wajahku. takut-takut aku menurut. sedar-sedar sahaja hidung kami berlaga. hembusan nafasnya begitu hangat membelai mesra kulit mukaku. terasa damai hati ini walaupun terasa sangat malu dan segan. kulit kami yang bersentuhan membuatkan perasaan wanitaku terbuai seketika. bagaikan tertayang semula persitiwa kami semalam. terasa indah dan menyeronokkan. 

  "kita solat sunat tahajud nak?" ajak Zainal tiba-tiba. aku menggeleng walaupun mungkin Zainal tidak nampak. tapi suamiku ini bukan sembarangan orang rupanya. cukup tinggi ilmu didadanya. 
baru aku tahu semalam.

  "kenapa sayang? kan besar pahalanya tu..." Zainal masih berusaha memujuk. bukan aku tak mahu. aku nak sangat tapi aku tak larat. tubuhku terasa sangat lenguh sana-sini akibat tidak cukup tidur dan letih akibat dikerjakan Zainal semalaman. sungguh aku lega kerana aku sudahpun menunaikan tanggungjawabku sebagai seorang isteri dalam erti kata yang sebenarnya biarpun baru sehari bergelar isteri pada Zainal. sungguh aku tak menyangka aku terlalu mudah menyerahkan mahkotaku pada suami. lepas ini aku akan cuba mempelajari semua tentang Zainal. alang-alang aku dah serahkan seluruh permataku yang kujaga dan kupelihara dengan elok selama ini, maka sudah tiba masanya aku hilangkan rasa benci padanya sedikit demi sedikit dari sehari ke sehari kerana sikap Zainal tidaklah seperti yang aku sangkakan. dia terlalu lembut dan begitu menjaga perasaanku. contohnya semalam. selepas masuk kedalam bilik, aku terus menonong ke arah sofa dan menjatuhkan tubuh yang kepenatan disitu. aku tak sanggup mendengar bicara Zainal yang selanjutnya. tetapi Zainal menarik tubuhku untuk tidur sama diatas tilam. aku tidak mahu tetapi Zainal menggunakan pengetahuan agama yang ada dalam dada bidangnya. aku terkelu dan malu saat itu. pada mulanya tidak ada apa-apa yang berlaku diantara kami kerana jarak kami berdua agak jauh biarpun berada di atas satu katil yang sama. katil bersaiz king itu juga kata ayah  Zainal baru sahaja membelinya semata-mata untuk keselesaanku semasa malam pertama. waktu itu baru mataku hendak terlelap, tiba-tiba sahaja terasa katil opss.. tilam sedikit bergoyang seperti ada yang bergerak. tentu Zainal yang bergerak turun kut. aku biarkan sahaja. lagi bagus bisikku dalam hati. tapi alangkah terperanjatnya aku apabila beberapa saat selepas itu tubuhku terasa ditindih oleh seseorang. terasa hangatnya nafas jenis lelaki menampar lembut pipiku. aku mahu menjerit tetapi bibirku tersumbat oleh bibir Zainal. pada mulanya aku meronta-ronta minta dilepaskan kerana belum bersedia tetapi bisikan kata-kata cinta dari bibir manis Zainal yang begitu indah ditelinga sangat mengasyikkan perasaanku. akhirnya aku merelakan Zainal meneroka mahkotaku apabila beliau memperdengarkan bacaan doa yang meminta dijauhi dari syaitan ditelingaku. aku hanyut dalam arus cinta Zainal.

    "kalau sayang tak nak tak apalah... lagipun itu cuma sunat untuk dikerjakan. kalau dikerjakan mendapat pahala, tapi kalau ditinggalkan tidak mendapat apa-apa. tapi sayang tak boleh tinggalkan solat yang wajib pulak eh. ada jugak nanti yang kena ketuk tau!" Zainal gelak kecil. itu aku tahulah. tanpa sengaja, aku tercubit lengannya yang erat memelukku. ingatkan, dia akan menjerit kesakitan tetapi sebaliknya dahiku dikucup pulak dan mengucapkan kata-kata cintanya yang sama dari semalam lagi. aku pulak yang tergamam. tak habis-habis lelaki ni mengulit tubuhku. memanglah tubuhku dikategorikan dalam tubuh yang cantik langsing dan ala-ala model, tetapi takkanlah kerana tarikan itu Zainal begitu teruja apabila bersama denganku. atau Zainal ada penyakit psiko yang menganggap wanita sebagai tempat melepaskan nafsu semata-mata. Ya Allah! minta dijauhkan. benar kata Zainal semalam, aku sudah tewas tidak sampai sehari pun.

   lama kami terdiam sambil berpelukan. aku mahu melepaskan namun Zainal semakin mengeratkan. manja benar gayanya. satu perangainya yang membuatkan perasaanku menjadi senang dan ceria apabila bersamanya. 

  "err... awak..."
ada yang ingin aku pertanyakan padanya.

   "kenapa sayang?"
pipiku dibelai oleh jemari kasarnya. rasa hangat pipiku tiba-tiba apabila disentuh begitu. 

   "errmm... tak apa ke kalau saya panggil awak dengan panggilan awak?" nasib baik mukaku tersembunyi dibalik dada sasanya. aku takut sekiranya ditengking meskipun tidak pernah lagi aku melihat Zainal menengking.

  "abang ok aje. yang penting ayah tak tahu. abang tahu ayah tak suka sayang panggil abang begitu, kan?" tekaan Zainal memang betul. apakah Zainal selama ini tahu aku sering dibuli dan dibebeli ayah? 

   "terima kasih awak. saya masih segan dengan awak. harap awak faham. mengenai ayah pulak, awak jangan risau, saya akan panggil awak abang didepan orang lain" aku berterus-terang. mungkin bagi pasangan lain yang baru sahaja berkahwin, tentu si isteri akan terus memanggil suaminya dengan panggilan abang. itu mereka. aku lain. kami tak sama. perkahwinan kami berbeza. tidak sama dan tidak seangkatan.

  "pandai sayang mengantoi orang iye... nakal!" Zainal pisat hidungku perlahan. tak sakit pun. sengaja mahu menyakat. aku tersenyum di sebalik kegelapan dini yang pagi kelam. alangkah baiknya kalau kami dinikahkan dalam keadaan saling mencintai. tentu aku akan memanggilnya abang dan meletakkan kedudukannya sebagai raja dihatiku. sudah takdir hidup aku begini. aku harus terima dan jangan sekali-kali merungut. seperti kata mak tempoh hari, redhailah dengan siapa kamu berjodoh Fiya... sesungguhnya Allah itu maha mengetahui dan maha mengasihi makhlukNya!

    "err... terima kasih Zainal" kalutnya aku.

    "sama-sama kasih sayang! cuma satu yang abang harap, belajar untuk mencintai abang, terima abang sebagai suami sayang dan paling penting percayalah pada abang kerana itulah kunci kebahagiaan sebuah rumahtangga!" aku terpaku mendengarnya. pandai juga suami aku berceramah. silap-silap kalah ayah kalau digilap lebih kerap.

    "saya akan cuba!" itulah jawapan yang terbaik dariku. semoga beliau berpuas hati. sesudah mengucup dahiku sekali lagi, pelukan dileraikan manakala tubuhku dibungkus dengan selimut yang kami kongsi bersama sejak malam tadi. aku berasa terharu.

  "awak nak kemana Zainal?"

aku tertarik tangan Zainal menyebabkan Zainal tidak jadi turun dari katil.
Zainal kembali berbaring dan membuka semula selimut pada tubuhku. Zainal mencelah masuk dan memelukku erat sebelum menyelimutkan tubuh kami berdua.

  "abang fikir nak bersihkan diri dan buat sujud syukur pada Allah. am I disturbing you?" Zainal mengusap pipiku.

  "tak awak. er.. saya minta maaf kerana tertarik tangan awak tadi. saya tak sengaja. er.. awak tak rasa sejuk ke mandi pagi-pagi buta ni?" aku sedikit prihatin padanya. disini tak ada pemanas air. aku risau Zainal tak tahan air sejuk. 

  "it's okay! abang rasa abang masih boleh tahan sejuknya. biasalah tu kalau tinggal di kawasan kampung. apalah sangat rasa sejuk tu jika dibandingkan dengan balasan yang abang terima nanti. abang nak doa banyak-banyak dekat Allah supaya rumahtangga kita sentiasa mendapat keberkatan dan dikurniakan anak-anak yang soleh dan solehah" begitu tinggi sekali angan-angan Zainal. mampukah aku melahirkan anak-anak dari benih Zainal? melahirkan mungkin boleh tapi menjaga dan membesarkan anak-anakku sendiri aku tidak yakin akan itu. tambah-tambah lagi umurku masih muda untuk menjadi seorang ibu. apabila persoalan itu menjengah diminda, baru aku tersedar akan kekuranganku yang satu itu.

   "awak!  awak dah bersedia ke nak jadi ayah? awak tak kisah ke kalau saya lahirkan anak awak dalam usia saya yang masih muda ni? apa pulak kata kawan-kawan awak dekat KL tu nanti... saya tak nak gara-gara saya mengandung awal, awak mendapat malu!" aku berterus terang. Zainal tergelak garau. aku suka akan tawanya. menyenangkan halwa telinga sesiapa sahaja yang mendengarnya. sinaran lampu dari luar khemah yang dipasang menyebabkan aku dapat melihat wajah tampan Zainal tapi sipi-sipi sahaja. tak puas rasanya mahu menatap wajah suamiku sendiri. aku nampak Zainal tersenyum manis. entah kenapa rasa ingin mengusap wajahnya datang menggigit hati. aku tahan permintaan hati yang sangat gatal tika ini. malulah sikit Nur Safiya oii!!!

   "abang dah lama bersedia jadi ayah pada anak-anak kita sayang... sebab tu abang tak nak bertangguh lagi. abang kena kerja keras untuk mengandungkan sayang!" kata-kata Zainal memang berbisa dan memakukan. tak ada tepis-tepis lagi. terlalu jujur dan berterus-terang. aku juga yang malu saat ini.
 
  "sayang pulak macam mana? dah sedia lahirkan anak-anak untuk abang dan jadi ibu pada anak-anak kita?" itu soalan yang sangat menyukarkan. bersediakah aku?

  "saya terima sahaja rezeki dariNya..."

  "maksudnya sayang dah sedia lah ni? gembiranya abang... nampaknya abang kena usaha berkali ganda untuk mengandungkan sayang!" Zainal tergelak lagi. suka dia.

  "awak!!" 
  
  aku jentik lengannya sekadar mahu menegur. tidak mahu ketawanya kedengaran sampai diluar. 
  
  "sorry! i am so happy heard that you're so ready to be the mother of my child!" aku dapat rasakan kegembiraannya itu dari tutur bicaranya. kalau awak gembira, saya akan turut sama gembira Zainal!

  "abang nak mandi dululah, nanti tak sempat pulak buat solat sunat. betul ni sayang tak nak ikut?" Zainal melepaskan pelukan dan menyelinap keluar dari selimut tebal. tubuhku terasa kedinginan semula kerana terlalu selesa berada dalam dakapannya tadi.

  "saya tak larat awak. saya minta maaf!" 

  "abang faham sayang. abang dah ada sedikit pengalaman dulu. kalau sayang nak sambung tidur, tidur aje ye. kejap lagi abang akan kejutkan sayang untuk solat subuh sama-sama" apa maksudnya dengan pengalaman dulu? ada sedikit timbul persoalan mengenai itu. nanti aku akan cari tahu cerita hidup Zainal. aku harus tahu setiap sejarahnya kerana aku mahu mengenali dirinya. adakah pengalaman yang dimaksudkannya tadi berupa pengalaman dengan wanita lain. lekas aku beristighfar dalam hati. tidak mahu berprasangka buruk pada Zainal selagi belum mendapat cerita yang sebenar. apa yang aku rasakan sekarang adalah satu perasaan yang tidak pernah aku alami. apakah namanya ini. cemburu?  

   what??? tak mungkinlah.

   "wait me here okay!" Zainal mengucup dahiku sebelum terasa tilam bergoyang. dalam kegelapan, dari bayang-bayang, aku dapat lihat Zainal sedang menuruni katil. 

   "jangan tidur mati tau. nanti jenuh abang nak kejutkan sayang pulak"
aku mengangguk dalam pada masa yang sama mengetap bibir. tak pernah lagi aku terbabas solat subuh selama ini.

  "sayang... dengar tak ni?"  hah! oh lupa pulak Zainal tak nampak aku mengangguk tadi waima berjuta kali sekalipun aku mengangguk kerana bilik yang gelap gelita. 

  "ok... " jawabku perlahan.

   "abang pasang lampu ye? satu benda pun tak nampak ni" derapan langkah kaki Zainal kedengaran menuju kesudut yang menempatkan suis lampu. alamaaak. cepat-cepat aku pejam mata. aku tak sedia lagi melihat tubuh suamiku sendiri yang tidak berbaju biarpun kami sudah melakukan lebih daripada itu semalam. tapi itu dalam keadaan gelap. hanya belaian dan sentuhan yang menjadi arah kami waktu itu walaupun dengan tanpa bantuan penglihatan.

    kedengaran bunyi suis dipetik.

   "kenapa pejam mata tu?" 

aku masih tidak mencelikkan mata. tidak dapat aku gambarkan bagaimana keadaan suamiku sekarang. bagus kalau dia bertuala, kalau tak harulah jadinya.
  
   "sayang masih segan dengan abang ke? pemalu juga isteri abang ni rupanya"
aku tidak berminat untuk mempersoalkan. cepatlah pergi mandi!

   "sayang tau tak sayang terlalu seksi kalau buat macam tu! ini yang buatkan abang susah nak lepaskan sayang ni..." satu kenyataan yang mendebarkan kewanitaanku. Zainal memang pandai menyusun kata-kata. aku tetap pejam mata.

  "sayang... abang ta.... err... takpelah... oh ya, abang pergi dulu ya. kamar mandinya mana sayang?" soalan Zainal menyedarkan aku yang aku sekarang bukan tinggal dirumah sendiri. kami sedang tidur di rumah tok aji. seingatku rumah yang dulu agak kecil tetapi sudah diperbesarkan hanya menyediakan satu bilik mandi sahaja. itupun terletak diluar bilik. ya Allah... habislah aku kali ini. rasa nak pengsan datang menerpa. cemas dan kalut aku jadinya. tergopoh-gapah aku bangun.

  "tunggu saya! saya nak ikut awak mandi sama!" tanpa rasa malu aku bangun dan turun dari katil tetapi selimut tebal masih membungkus kepala sampailah kekaki. aku langsung tidak menjeling kearah Zainal yang berdiri disatu sudut. tiba-tiba terdengar ketawa Zainal yang galak. langkahku terhenti sebelum tiba dialmari yang menempatkan baju kami.

  "sayang...sayang..." 

perlu ke aku palingkan wajah dan melihatnya? oh jangan gatal Nur safiya. kau juga yang malu nanti.

  "sayang abang nak pergi mana ni? hrmm?" kakiku terpasung mendengar derap langkah Zainal yang mendekatiku. aku harus berani berdepan dengannya. jantung dipalu cemas. sistem pernafasan menjadi cepat. aku pejamkan mata apabila dari ekor mataku kelibat Zainal makin mendekat.

  "berhenti awak!" aku beri arahan. dari dalam selimut tebal, aku pegang dada yang terasa mahu pecah. menumbuk-numbuknya perlahan agar rasa cemas cepat surut.

  "kalau abang tak nak?" 

   "jangan!"

derap langkah menunjukkan Zainal masih degil. 

   "awak! please awak... saya belum bersedia awak!" inilah kali pertama aku berhadapan dengan kes begini. sungguh aku tidak pernah melihat susuk tubuh seorang lelaki dewasa dalam keadaan mereka tidak berbaju hatta tubuh ayahku sendiri. mataku masih terpelihara dengan bayangan itu. kali ini aku akan tewas. 

  "jangan takut sayang... abang faham keadaan sayang sekarang...ini abang sayang... suami sayang! bukan orang lain... hrmm... hubungan ini sudah halal my dear! lebih dari inipun kita dah lalui semalam kan...?" aku biarkan tubuhku disauk masuk kedalam dakapan Zainal. kepalaku disembamkan kedadanya. kulit mukaku bersentuhan dengan kulit dadanya yang kasar terkena bulu dadanya. ternyata Zainal masih tidak berbaju. ada getaran menjentik tangkai jiwa wanitaku. dahiku terasa dikucup. haba panas dari bibir Zainal menghangatkan perasaanku. Zainal mengusap belakangku. dapat aku rasakan kehebatan cinta Zainal dari sentuhannya.

  "sayang nak tahu tak?"

   "hurmm..?" tangannya makin galak mengusap belakangku.

  "abang sengaja minta tolong sayang untuk tunjukkan kamar mandi tadi. sebenarnya abang dah lama tahu dekat mana kamar mandi tu sayang..." Zainal mengeratkan pelukan. tapi aku tidak terasa aku dipermainkan. 

   "open your beautiful eyes darling... i want to see it..please demi abang..."

  Zainal merayu lagi. aku malu tapi sampai bila aku harus bersikap begini. jangan nampakkan sangat sikap kekampunganku pada Zainal. aku risau sekiranya aku mengungkit semula hinaannya dulu. kepalaku dipanggung. dua belah pipiku ditekap oleh tangan Zainal memaksaku untuk mendongak. mataku masih terpejam. tiba-tiba bibirku terasa dipagut. terus aku tolak dadanya namun tautan makin kuat dan kemas. akhirnya aku lemas. aku membalasnya dalam tidak sedar. tubuhku dicempung dan....

  ##############

bersambung..

p/s: sekiranya ada rasa jalan cerita ini membosankan atau terlalu berani dan yang sama waktu dengannya. silalah komen agar penulis dapat memperbaiki mutu penulisan. terima kasih kerana sudi membaca.










5 comments:

evy said...

tak dapat nak komen byk sbb cerita msh br lg.jln cerita msh blm jelas lg..tp nampak best jg...tggu for the next n3.

Unknown said...

alahai nape lambat ni kate tiap minggu update, busy sgt ke skunx ni???? sy pun x leh komen coz lum nampak jln cte cam mne....harap2 ade la n3 baru......

zatul zukefli said...

cpt2 bersmbung ek..fuh.. x bosn langsung

RinsyaRyc said...

mana ada bosan .. dh baca dari belakang okay jeh ..

AnimeLovers Chu said...

Tersengih2 aq kat sini haaha..